Wednesday, April 1, 2009

Dari ZZ form 5 hingga ZZ abis matrik.

Hmmm cepat masa berlalu kan... Masa pertama kali kenal ZZ, bulan 4, tahun 2007 masa tu dia baru form 5. Abang Lan pula masa tu baru abis exam matrik.

Heh heh... sekarang ni dah tahun 2009, bulan 4 juga. Sekarang ZZ dah abis matrik. Matriknya tempat Abglan matirk dulu jugak la... Sekarang Abglan dah nak habis tahun 2 pun di UMS ni. Kemungkinan besar ZZ pun akan masuk UMS juga tak lama lagi. Ini bulan 4 yang kali ketiga sejak jumpa ZZ.

Huuuhhh!!! Jumpa pun masa tu kebetulan saja. Langsung tak pernah terfikir nak jumpa sesiapa di tempat uncle. Lepas tu ZZ masuk matrik, dekat pula dengan keluarga Abglan. Kalau dia masuk UMS nanti.... kami akan berdekatan pula...

Selama dua tahun kenal ni... Abglan tak henti-henti berharap agar dapat menjadi lebih daripada seorang kawan. Abglan nak kalau boleh jadi orang yang bersama dengannya sampai ke hari tua.

ZZ pula dalam dua tahun kenal ni, sama saja.... masih anggap Abglan ni tak lebih daripada seorang abang dan sahabat. Tapi hubungan kami berjalan baik... dan masih kekal sebagai sahabat. ZZ lebih senang ada abang atau sahabat daripada ada "kekasih". Abglan hormati pendirian ZZ. ZZ pun sentiasa positif dengan Abglan... dia tak pernah rasa "besar kepala"(mentang-mentang ada orang sayang kannn....)

Dan... mungkin sebab saling menghormati itulah punca kekalnya hubungan antara kami... meskipun tidak lebih daripada sebagai seorang sahabat. Abglan tetap berdoa agar suatu hari nanti pintu hatinya akan terbuka untuk menerima.... seadanya!

4 comments:

my name is KARL said...

abg lan..

karl doakan yg terbaik..

insyaAllah kalo dh jodoh, xkemana!

Abang Lan said...

Terima kasih banyak-banyak Karl..! AbgLan doakan juga kebahagiaan Karl, di dunia dan akhirat.

eleen said...

lan..cayok2! :)

Abang Lan said...

Eleen... mana dah blog ko tu? Ap sal tak sign in... hee he